Červenec 2014

EKG u vrtule ... 26.7.2014

27. července 2014 v 13:12 | Balu |  CYKLO akce
Č.Kostelec ( strategické rozhodnutí - pojedeme přes Hájek? ) přes Zbečník - je tam lepší cesta. Není... a není tam cesta žádná. Zlatý terén v hájku. Hronov.. dojíždíme a Eddi s Hainrichem i předjíždí Radima "silničku" ( a pak, že prý závodí Smějící se), prohodíme pár slov, trenér udělí pár potřebných rad a když se Radim konečně vydýchá pokračujeme každý svou cestou. My do kopců... Letiště a Kobyla v závěsu. Přispurtoval i s populární kapičkou na nose, takže to druhé pivo jsme si kolegiálně "museli" dát. Pstružná (lovecká sezona v plném proudu), na hranici přes Závrchy (každý za své... je to přeci jen hora), Vrtule, Machovské Končiny, Machov ( pícháme), Mýto, Hronov, Poříčí, Náchod, H.Radechová, Vrah a Č.Kostelec. Tak to byla naše pouť za rybou. Teplo,ba horko, "mírně" kopcovité - 56 km/631m nastoupaných, píchnuto jen jednou, piv ... nepočítaně ( ale pozor - ne 1:1 s kilometry. To ne ne ne). Pěkný výšlap.

Nové & tradiční rozhledy - 19. a 20.7.2014

27. července 2014 v 13:10 | Balu |  CYKLO akce
Team EKG vydal rozhodnutí - porozhlédnout se po krajině a proto, věrni zásadě číslo 15 ( když nevíš kam - tak do kopce ) jsme navštívili okolní rozhledové věže.
1) Jeden týden Žaltman - naši nejvyšší, nejstarší, nejrezatější kótu. Stále stojí ... a na
Pasekách je dobře, útulno... Účastníci inspekce Šolik a Balu ... satelitní spojení obstaral Hainrich ( byla mu zaslána SMS).
Mrkající Nevydržel dlouho....Mrkající
2) Druhá akce Slavětín - trochu jsme předběhli dobu, rozhledna ještě není celá, ale výstup k ní se asi nezmění. Panelka a závěrečných cca 200m (73m výšk.) bude pořád do kopce. Spíš většího .... Předskokani: Hainrich ( ten co nevydržel minulé satelitní spojení) a vzadu Balu
3) A na třetí rozhledně jsme zatím nebyli, nemáme Eura a na Tour de France nás nikdo (ani Eddi) nenominoval. Tak si asi zájezd budeme platit sami.Nerozhodný

Františkovy Lázně 2014

8. července 2014 v 6:20 | Balu |  CYKLO akce

Cesta na západ, do americké zóny, započala stylově - před nadnárodním obchodním řetězcem západního stylu v našem rodném městě. Přišli fšichni, nikdo se nezalekl. Tedy Kinka, Kůň, Čeřka, Monika, Princ, Eddi, Šárka, Karel, Balu. Cesta probíhala úspěšně i Krušovický pivovar jsme projeli bez očekávaných konfliktů, před cílem jsme si dali jedno kolečko navíc a nakonec jsme náš base camp úspěšně našli... Tak tedy - Františkovy Lázně. Jedno důležité upozornění nacházíme na každém druhém sloupu - chodník se v zimě neudržuje -tak to abychom si dali pozor !!
Vyrážíme na průzkum - přítelem nejvěrnějším - je nám mírný déšť. Lázně se nám zdají pěkné, prázdné, udržované. Dochází k jednomu podstatnému ( zdráhám se napsat.. zdrcujícímu) zjištění. V Frantovkách již neléčí ty dámské problémy, na které byl Kůň připraven a nastartován. Ano i socha Františka již nemá výbavu tak jak jsme očekávali. Snad možná proto.... Cestou na Ameriku (to je rybník a červená srdíčková cesta) degustujeme vodu, nacházíme zvířátka, ne zrovna živá a ta rozhledna mohla být klidně v ještě větším dolíku. Ale stavba jim dala asi dost práce...
Kontrola kol proběhla v pořádku . Ještě tam jsou a čekají..Pročež vyrážíme pěšky na Motýlí dům a Loos - bahniště. Dům u motýlů je zavřen ( patrně mají krmení) a ten stále hrozící déšť nás dostihuje až u prvního pohostinství. Pivo z Plzně jak křen ze Svijan (pravil Kobyla .. náš pivní someliér) Dále Nový Drahov a už bažiny v Loosu ( a déšť) Bažiny moc nevoní, pravděpodobně šetří a nevyměňují čistou vodu. Pěkné... pěkné i posezení v selském dvoře v Drahově, pěkných 10 km a večer pěkný svátek Šárek.... gratulujeme.
Pozor!! Část výpravy nachází perlu mezi restorány - Restauraci u Bílé Labutě - 4.cen.skupina
Konečně kola- plán etapy je z dílny Čeřky... Pojedeme na ještě větší západ a pak uvidíme. Seeberg / Ostroh pěkná tvrz, konečně víme jak to bylo s Valdštejnem v Chebu. Píchli ho a bylo. Libá v přestavbě, jídlo a konečně Plzeň originál (Urquell), dále už NSR - Höhenberg, pěkné městečko a už po mírném ohledání terénu zpět do ČR - Pomezí nad Ohří, odbočka k Bismarkově rozhledně. Zde rozborka a sborka píchlého kola.. a to jen třikrát. Fšak už to asi umíme - Skalka, Cheb, a zpět přes Komoří hůrku ( krásná nová sopka... ale my jsme tam nic nenašli, neboť patřičně nedoutnala, jen samé kameny a cedule) Pak již Base camp - 48km zdolaných a 707m nastoupaných. Pěkná trasa, Čeřko...
Plánovaný odpočinkový výjezd po lázních, kterých je v Západních Čechách poskrovnu.. Takže Lázně Kynžvart.. prameny, Lázně Mariánské .. prameny, oplatky a óóbr město ( takový Hradec Králové s kašnou a kolonádou ) Pěkná vyhlídka... by byla kdyby nás těsně před ní domácí nevrátili, že jdem špatně ( já to tady znám, pocházím odtud). A pak již hřeb dne... Chodová Planá a Skála- krásná restaurace vykutaná ve skalnatém kopci u pivovaru. Nevíme, jak tam mohou nastrkat 240 hostí... ale vejdou se. Moc pěkný a dobře vaří... ( to není reklama, to už zase mám hlad). Poté již jen "příjemná" prodavačka v pivovarské prodejně Chodovaru a domů, do čtyřky za Zetorem...
6.den - 3.7.2014 - Lubsko a jeho krásy ( třeba naučná stezka )
Druhá etapa Lubsko ( Trojmezí padlo po všelidovém hlasování ). Konečně Motýlí dům, a opravdu to tam lítá... potom terénem do Skalné pozdravit Grande Paola ( nebyl doma, jel do Juventusu .. asi pro výplatu ) dál po asfaltu do Lubů .. hospoda u Ládi (snad) taková domácí strava a pak ohledání naučné trasy. Byla podezřelá už tím, že ji tam nikdo nezná. Takže tabule 1, tabule 2, logicky tabule 3...afšak ne, následuje číslo 16... a tak to trvá asi hodinu, pročež to vzdáváme. Krásy Lubska nám zůstaly utajeny. Přes Flussberg ( ano, bylo to do kopce), zpět Plesná, lesem na Křižovatku a do Skalné. Zde velice elegantní projetí kruhového objezdu ( zvláště stojí za zmínku Šárka a její chodníková etýda) Poté přes Loos, Drahov (opravdu tam chutná- potvrzuje Kobylí sekce doplněná o Karla a Balu) a Frantovky.. ostatní zatím užívají poetapové vyklusání únavy na kolonádě ...55km ujetých/525m nastoupaných
7.den - 4.7.2014 - Cheb ( Chorvatský den )
Konečně ukázalo počasí, proč se tomuto období říká léto... horko a tak se referendem určilo, že není od věci navštívit místní bazénové zařízení. Tedy jen ti, kteří plavou a mají vodu rádi... my ostatní, Balu a Eddi, využili zbytku času, který zbývá k návratu domů, k tvrdému treninku - totiž etapa Tour de Amerika není pro každého. 16km vyspurtovaných a k tomu v horském terénu (72 m výškových) to již musí být "orli". Vuelta nečeká. Jen malá vsuvka...prázdná hospoda, my dva a servírka marně bloudící kolem prázdných stolů se zoufalým výrazem v očích... cituji: " nevíte, náhodou komu opatří ty dva řízky. Tak to jen na okraj. Vůbec tím nechci naznačit, že řízek pro nás není žádný problém ani po týdnu v lázních...
8.den - 5.7.2014 - Domů.. do Žacléře ! - bylo to hezké, bylo toho asi málo a tak ještě část výpravy jede domů přes PLR
do Žacléře na den ( nebo noc) řemesel... na nic víc se mě neptejte. Ostatní, prý zdolali ještě Bečov nad Teplou a místní historický mobiliář. Nějakýho Maura... nebo co. Nevím - mě bolí hlava z toho Žaclíře. Balu