HORY & VODA & LYŽE

Beskydy 2018

11. října 2018 v 10:22 | Balu

Malá poznámka na úvod, než začnu vzpomínat, jak to vlastně bylo...
Expedice na odlehlé končiny Severomoravského kraje, stále ještě dostatečně neprobádaného, byla připravena a naplánována s precizností až strojnickou... a protože máme takový divný pocit, že nebylo dostatečně poděkováno za ty bezesné noci příprav, logistiku i volbu base campů, zkusím to napravit... DĚKUJEME HAINRICHU
Transport byl proveden klasicky, automobily. Účastnilo se 11 průzkumníků + jeden lavinový pes (tentokrát vzal na sebe tuto roli pan Ozzy). Příjezd do Rožnova se protáhl a tak stravenky na večeři propadly a náhradu jsme našli v místní etnické pizzerii... Ubytování za mě dobrý, kolega nespal hlasitě...
Počasí nám přálo, tak nezbývalo než uskutečnit plánovaný přesun do Čeladné. Sníh nebyl avizován, tak lavinový pes dostal jiné úkoly. Navigovat řidiče do místa dalšího pobytu...hotelu Dukla. A nakonec se to i povedlo. My, co jsme byli určeni pro přechod hřebene, vyrážíme do hor. Když do hor ,tak do kopce, když do kopce tak pořádného - Radhošť, Pustevny skoro "liduprázdné", vrchol Tanečnica a Čertův mlýn... a opět za tmy do basecampu Dukla. Ještě, že máme iontový nápoj v plechu (pivo), který se dá po vypití použít jako účinná zbraň proti trudomyslnosti. A že jsme se nasmáli. No asi to bylo legrační, když to tak krásně na botě klapalo.. Cca 23km.
Konečně mlha. Bohužel horský vůdce byl neoblomný, auto dost veliké i pro 11 pasažérů + pes, tak jsme museli. Na parkovišti se projevila v plné nahotě tzv."Hronovská škola", ale toho řidiče, co kvůli nám nezaparkoval, jsme zničili brutálním tempem, takže nestačil ani nadávat. Přátelé, Lysá hora je do kopce... to je hlavní poznatek a ještě něco málo... chodí tam i v 1,7°C oblečeni do půl těla. Alespoň tak jsem to viděl JÁ!!
Na vrchol Beskyd jsme se dostali fšichni a dolů též...
A na konec i to slunce bylo... cca14km
Odjezd byl velice standardní, stejně už nikdo nemohl chodit a tak jen trochu na rozhlednu ( team A) a trochu té historie ve skanzenu (team B +lavinový pes)-Několika členům expedice se v této divočině tak zalíbilo, že nechali svúj automobil automobilem a rozhodli se jako správní misionáři a věrozvěstové trochu polidštit tuto divočinu delším pobytem...
TAK JEŠTĚ JEDNOU HAINRICHU DĚKUJEM....

Jizerky 26-28.1.2018

28. ledna 2018 v 19:47 | Balu
Běžková tůra po horách Jizerských zdokumentována ZDE
Mise za poznáním nových pohoří, tentokráte Jizerek, se zdařila. Sic, mohlo být o něco více slunečno, než bylo ( to znamená - slunce nebylo), ale trasa, vybraná naším kondičním trenérem Jaromírem, byla sestavena se vkusem a grácií. I to občerstevení na Smědavě přišlo vhod a přišlo včas. Tož, pokusím se popsat mírně mlhavou trasu:
Polubný * Knížecí cesta *sedlo pod Zámky * Jezdecká cesta * cesta pod Černým vrchem (to fše Jizerská magistrála) * Smědava * stoupání na Jizerské silnici * kiosek Promenáda *rašeliniště Jizerky * Pešákovna * Jizerka * Bukovec * a podél Polubenské silnice do base campu. Cca 26 km
Večer rehabilitace, strečink při kachně, podpora pitného režimu ... to fše "U Rudolfa" . Hodnocení trasy i voleb presidenta, situace v Čínské lidové republice - to již probíhalo v treninkovém centru. Diskuze byla hodnotná, stále se rozvíjející a nekonečná.
Snad bude ráno pršet...a taky, že jo Mrkající
A tak ještě kdo byl: Jaromír, Simča, Jiří, Eva, Evička & Pavlínka, Čeřka, Monika, Hainrich, Daška, Mirka, Líba, Tom, Míla, Balu a Pepíček ( ten se trochu lišil ... nebyl na trase, nelyžoval, měl mírnou nadváhu a byl to pes).
Za příchozí mohu neskromně napsat....DĚKUJEME, DOBRÉ TO BYLO.

Běžky z Petříkovic 21.1.2018

22. ledna 2018 v 16:00 | Balu

Řádně zdokumentováno ZDE Balu
a ještě Hanka
Opět, po několika letech, celý hřeben Jestřebých hor. České dráhy se ustrnuly a i když opět zvedly cenu letenek, přistavili starý, dobrý spoj v 8,50. To se nám líbí, to chválíme. Trasu jsme nemuseli studovat, máme mezi sebou pamětníky, kteří ještě pamatují poslední výjezd.
Slunce, sníh, Řehačka ( Jestřebí bouda.. pro ty co by snad nevěděli), Odolov, krávy a skoro fšichni přes Bohdašín domů.
Ještě motto dne: "Hainrich je o šest let starší...a přece mě ještě stačí". Daška.
Přidám ještě ostatní i když fotka v záhlaví mluví jasně: Hanka, Mirka, Líba, Daška, Hainrich, Balu.

Králický Sněžník 28.-30.9.2017

30. prosince 2017 v 15:49 | Balu

Akce, zdolání nejvyšších vrcholků Dolní Moravy bychom mohli zařadit mezi velice povedené. Sněžník k nám byl milostivý, nedostál svému jménu, nezasněžil... snad i proto, že bylo teprve září. Přidávám několik postřehů z cestovního deníčku.

1.den - Stezka v oblacích - cca 8 km
Po strastiplné cestě autokary, ubytování a porozhlédnutí, kde jsme se to vlastně ocitli, bylo
rozhodnuto. Cíl - Stezka v oblacích. Vzali jsme jídlo na tři dny, sekeru, pilu, veškeré úspory a pod vedením horského vůdce pana Ozziho, vyrazili. Výstup byl náročný, "levná" Stezka výborná, rozhled i viditelnost taktéž. Po delším hledání jsme se i najedli, Penzion Morava se o nás postaral i přes soukromou akci...děkujeme. V nálevně "U Vendy" jsme pokecali s místním štamgastem a pak již jen příprava na vrchol akce - Králický Sněžník. Tak zítra....

2.den - Králický Sněžník . královská - cca 25km
Po zralé úvaze, shlédnutí předpovědí počasí (má být krásně) a vzhledem k počtu kilometrů, které nás čekaly v zóně smrti, byli vybráni pro vrcholový útok ti z nás, kteří přípravu nešidili. V roli
náhradníků se tak ocitli pánové Ozzy, Čeřen a Eddi. Musíme kvitovat jejich rozhodnutí, že budou v
pohotovosti jako podpůrný team v případě nouze. Výstup na Sloní hřeben byl náročný, občerstvení
skromné - zde přichází obrazová zpráva podpůrného teamu ... pečené koleno na prkénku a příloha. To nás povzbudilo, pramen Moravy uchvátil a vrchol byl zdolán. Jen trochu nám kalili dojem z výstupu cyklisté... takže 1424m.n.m.
Kamenitým hřebenem dolů a nahoru až na rozhlednu Klepáč ( je podstatně levnější ). Zde velmi dojemné setkání s podpůrným teamem a zpět do base campu. Večeře jen střídmá. Pizza o průměru 40cm pro každého. Příjemné...

3.den - relaxace Zemská brána
Ráno balení, nakládání mul zbylým proviantem a poslední výklus do terénu Dolní Moravy. Kdo
mohl dal medovinu i palačinka se vešla. Cestou nás ještě potkalo Orlické pohoří... Zemská brána a
kostel v Neratově.
Jak jsem se plně shodl s panem Ozzákem, akce to byla povedená, počasí přálo, organizačně na výši. Není tedy od věci poděkovat cestovní kanceláři " Čéřa tour-czech" i fšem zúčastněným.
A kdo to byl: Ozzi, Monika, Šárka, Daška, Eddi, Čéřa, Hainrich, Balu, Octavia a Scénic ...Smějící se
Ps: ...a stejně je ten můj batoh nejhezčí...

Jeseníky 30.6.-2.7.2017

30. prosince 2017 v 15:48 | Balu
Dokumentace z putování

Hadařská 25 22.4.2017

29. dubna 2017 v 12:20 | Balu

Ano vypadáme jako "žebraví mniši" a to se ještě smějeme. Poté kolem nás proletěl Günter Círa a bylo po pohodě. Nejen, že nás dojel ač startoval 1/2hod po nás, ale už jsme ho viděli až v cíli. Ještě, že jel jen o 20 km delší trasu. Je to holt mlaďák.
Takže jsme vlastně dobří... viď Jiří. Koneckonců, když sečteme náš věk dohromady, tak jsme o něco starší.

Ostaš 8.4.2017

29. dubna 2017 v 12:19 | Balu

Vasaloppet 2017 5.3.2017

12. března 2017 v 13:03 | Balu

Nebudeme to zde nějak rozpatlávat. Kejklo, ty jsi metuzalém... nebo spíš "Věc Makropulos". Dávno tomu, co jsi prohlašoval 10x a konec.
Plaketu chci!
No, tak za pár ročníků budeš mít dvě. Ale dej bacha, aby jsi to jednou nevyhrál. Zatím k tomu máš našlápnuto... zase lepší než loni.